|
|
|

Betaling van uw pensioen

De Pensioendienst stort uw pensioen elke maand op uw bankrekening.

Op mypension.be kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week:

  • uw betalingen en de details ervan raadplegen;
  • ons op een veilige manier uw rekeningnummer of de wijziging ervan meedelen;
  • enkele dagen op voorhand uw betaaldatum zien.

Beheer uw pensioenbetalingen op mypension.be!

 

De kalender van uw betalingen

De datums waarop we uw pensioen of rente uitbetalen, hangen af van het soort uitkering dat u krijgt en de manier waarop we u betalen. De datums die voor u van toepassing zijn vindt u in onze gedetailleerde kalenders:

 

Uw betaalwijze

Als u in België woont, betalen wij u standaard per overschrijving.

Als wij u rekeningnummer niet kennen, dan zal de postbode uw pensioen in cash aan huis betalen (postassignatie).

De bankoverschrijving is:

  • veiliger en gemakkelijker, zowel voor u als voor de postbode.
  • sneller.

Als u in het buitenland verblijft, kunt u kiezen tussen 3 verschillende betaalwijzen:

U kunt ons op elk moment contacteren om uw betalingswijze te veranderen.

 

Een probleem met uw betaling?

U hebt een probleem met de betaling van uw pensioen? Bekijk de meest voorkomende oorzaken en oplossingen. Hebben we u niet kunnen helpen? Laat het ons weten. Wij zullen uw situatie zo snel mogelijk rechtzetten.

 

U verhuist

Om de invloed van uw verhuis op de betaling van uw pensioen te beperken geven we u mee wat u best doet als:

 

Uw betalingsfiche begrijpen

Wanneer uw pensioenbedrag wijzigt, ontvangt u een nieuwe betalingsfiche in uw onlinedossier op mypension.be.

Naast de inhoudingen die op uw betalingsfiche staan, kunnen nog andere factoren uw pensioenbedrag beïnvloeden. Hierdoor kan het bedrag dat u ontvangt van maand tot maand verschillen. Deze factoren zijn:

 

Betaling aan een derde

Een derde persoon kan uw pensioen niet in uw plaats krijgen.

Er zijn 3 uitzonderingen:

 

Nieuwtjes